projekt dla instytucji kultury inkluzywna instytucja kultury
projekt dla instytucji kultury inkluzywna instytucja kultury
projekt dla instytucji kultury inkluzywna instytucja kultury
👀 lub zajrzyj niżej 👀
👀 zajrzyj niżej 👀
👀 lub zajrzyj niżej 👀
👀 zajrzyj niżej 👀
👀 lub zajrzyj niżej 👀
👀 zajrzyj niżej 👀
👀 lub zajrzyj niżej 👀
👀 zajrzyj niżej 👀

warsztaty, element wystawy, interakcja, nawigacja

Indywidualny projekt dla BWA w Katowicach

Indywidualny projekt
dla BWA w Katowicach

Klient

Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach

Galeria Sztuki Współczesnej
BWA w Katowicach

Galeria Sztuki Współczesnej
BWA w Katowicach

Miejsce i czas realizacji

Katowice, 2024-2025

Zespół

ars inclusive (Zuzanna Sekta, Pola Janiszewska)
ars inclusive
(Zuzanna Sekta, Pola Janiszewska)
ars inclusive
(Zuzanna Sekta, Pola Janiszewska)

Fotografie

archiwa prywatne

Indywidualny projekt, w ramach którego powstały rozwiązania z zakresu komunikacji wizualnej, elementy wayfindingu oraz wsparcie dla procesów wewnętrznych instytucji. Całość została opracowana w oparciu o warsztaty inkluzywności – nasze autorskie narzędzie do kreatywnego audytowania przestrzeni i doświadczeń użytkowników. Wspólnie z personelem instytucji przeprowadziliśmy analizę kluczowych obszarów działania, identyfikując zarówno problemy, jak i mocne strony. Efektem była seria rozwiązań, które realnie odpowiadają na potrzeby odbiorców oraz usprawniają funkcjonowanie instytucji.

Indywidualny projekt, w ramach którego powstały rozwiązania z zakresu komunikacji wizualnej, elementy wayfindingu oraz wsparcie dla procesów wewnętrznych instytucji. Całość została opracowana w oparciu o warsztaty inkluzywności – nasze autorskie narzędzie do kreatywnego audytowania przestrzeni i doświadczeń użytkowników. Wspólnie z personelem instytucji przeprowadziliśmy analizę kluczowych obszarów działania, identyfikując zarówno problemy, jak i mocne strony. Efektem była seria rozwiązań, które realnie odpowiadają na potrzeby odbiorców oraz usprawniają funkcjonowanie instytucji.

Etap spaceru

W warsztatach uczestniczyły osoby reprezentujące różne działy instytucji: marketing, administrację, edukację oraz organizację wystaw. Dzięki tej różnorodności można było uzyskać kompleksowy obraz funkcjonowania galerii i spojrzenie na inkluzywność z perspektywy różnych obszarów działalności BWA.

„Super narzędzia dla różnych instytucji, dla całego zespołu i dyrekcji”.

Etap generowania pomysłów

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnione
i widoczne informacje

Szablony z informacjami to odpowiedź na codzienne potrzeby pracowników instytucji. Często brakuje im czasu na samodzielne przygotowanie materiałów informacyjnych, dlatego stworzyłyśmy gotowe wzory, które ułatwiają ich pracę. Szablony zawierają czytelne komunikaty i spójne a elementy, dzięki czemu informacje są zrozumiałe dla odbiorców. Pracownicy mogą używać ich w prosty sposób sięgając do teczki, a następnie przyklejając wybrany szablon w odpowiednim miejscu za pomocą przygotowanych naklejek, czerwonych kół nawiązujących do identyfikacji.

Skąd wziął się charakter graficzny projektu?

W projekcie dla BWA kierowałyśmy się problemami i możliwymi rozwiązaniami, które zidentyfikowane zostały podczas warsztatów. Starałyśmy się stworzyć koncepcję odpowiadającą istniejącej identyfikacji wizualnej instytucji. Dominującymi kolorami w naszych projektach są czerwień, czerń oraz biel. Zastosowałyśmy krój pisma wykorzystywany przez BWA. Nasze propozycje zostały dostosowane do rzeczywistości funkcjonowania instytucji.


W naszych działaniach koncentrujemy się na wykorzystaniu potencjałów instytucji. Zamiast zaczynać od zera, szukamy tego, co już działa i może zostać rozwinięte. Projekt podstawowej identyfikacji wizualnej to świetna baza do pracy.

Co udało się osiągnąć?

Widoczne oznakowanie wejścia

Nowe oznakowanie to rozwiązanie problemu z małą widocznością wejścia do BWA. Flaga umieszczona w widocznym miejscu, prostopadle do fasady jest łatwo zauważalna z dalekiej odległości i z każdej strony. Na niewykorzystanej jednolitej czerwonej płaszczyźnie nad wejściem nad drzwiami zaproponowałyśmy umieszczenie duże logo instytucji. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu elementów i czytelnym elementom graficznym nowe elementy przyciągają wzrok i zachęcają do wejścia do galerii z każdej strony.

Co udało się osiągnąć?

Pracownicy widoczni
dla gości

Identyfikatory są odpowiedzią na problem związany z trudnościami w identyfikacji pracowników w galerii. Dzięki przyjaznej treści oraz zdaniu zapisanym specjalnie z małej litery, mają przełamywać barierę między gośćmi a instytucją, zachęcać do zadawania pytań i rozmowy. Wykonane są w formie kół, nawiązują do logo galerii. Ich duży rozmiar oraz intensywny kolor przyciągają uwagę i podkreślają otwartość na kontakt z odwiedzającymi. Wspierają również czytelność. Identyfikatory są zawieszone na smyczach, co umożliwia ich wygodne noszenie. Mogą być wykorzystywane wielokrotnie przez różnych pracowników w zależności od potrzeby.

Co udało się osiągnąć?

Lampa jako element tożsamości

W BWA brakowało charakterystycznego elementu, który wyróżniałby instytucję i zapadał w pamięć gościom. Postanowiłyśmy dlatego nawiązać do identyfikacji wizualnej BWA i stworzyć wiszącą lampę w kształcie czerwonej bomby. Stanowi atrakcyjny i zapadający w pamięć akcent, który podkreśla tożsamość instytucji. Lampa nie tylko przyciąga uwagę. Pełni też funkcję użytkową – rozświetla ciemną przestrzeń parteru.

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnienie informacji wizualnej

Zaprojektowałyśmy elementy uzupełniające, które wspierają podstawowy system informacji i poprawiają jego funkcjonalność. Czerwone koła z kluczowymi informacjami mają na celu ułatwienie orientacji w budynku oraz wspomaganie informacji kierunkowej. Niektóre z nich wyposażone są w strzałki wskazujące kierunek, aby dodatkowo wspierać nawigację. Koła zawierają istotne wskazówki, dostosowane indywidualnie do przestrzeni BWA. Dotyczą między innymi szatni i procesu korzystania do windy.

Co udało się osiągnąć?

„Zachęcacze"

„Zachęcacze” do interakcji i refleksji nad wystawą to karteczki przeznaczone do rozmieszczenia na ścianach, w kilku miejscach w galerii. Na widocznej stronie znajdują się napisy, takie jak „weź mnie”, “proszę mnie zabrać”, “jestem dla Ciebie”, co skutecznie zachęca odwiedzających do sięgnięcia po jedną z nich. Z drugiej strony kartek umieszczone są pytania lub sentencje, które stymulują do refleksji i nowego spojrzenia na sztukę. Celem jest zaangażowanie odbiorców w wystawę, przy jednoczesnym poszanowaniu przestrzeni, bez ingerowania w nią.

Co udało się osiągnąć?

Szablony do
zbierania opinii

Galeria nie umożliwiała odwiedzającym nawiązania dialogu z instytucją. Aby w prosty sposób umożliwić zbieranie opinii opracowałyśmy kilka egzemplarzy prostych papierowych plansz do rozwieszenia w przestrzeni galerii. Zawierają pytania dotyczące poprawy działalności instytucji, oceny wystawy oraz miejsca na swobodne uwagi, które zachęcają gości do dzielenia się swoimi opiniami, odczuciami i sugestiami. Dzięki szablonom galeria może w prosty sposób zbierać cenne informacje zwrotne, które pomogą jej w dalszym rozwoju i dostosowywaniu oferty do potrzeb odwiedzających. Instytucja w ramach projektu otrzymuje również plik szablonów do samodzielnego wydruku oraz czerwone naklejki i karteczki, nawiązujące do ich identyfikacji wizualnej.

Co udało się osiągnąć?

Naklejki

Aby przełamać bariery mentalne między gośćmi a instytucją, postawiłyśmy na rozwiązanie subtelne, ale skuteczne. Element, który nie zaburzy przestrzeni galerii, a jednocześnie zachęci do interakcji. Zdecydowałyśmy się na popularną i przystępną formę naklejek. Dzięki niewielkiej skali są nieinwazyjne, ale jednocześnie angażujące. Intrygujące pytania i krótkie frazy skierowane do odbiorców prowokują do refleksji, budują relację ze sztuką. Dodatkowo logo BWA umieszczone na naklejkach pomaga promować instytucję poza jej murami.

Etap spaceru

Etap spaceru

W warsztatach uczestniczyły osoby reprezentujące różne działy instytucji: marketing, administrację, edukację oraz organizację wystaw. Dzięki tej różnorodności można było uzyskać kompleksowy obraz funkcjonowania galerii i spojrzenie na inkluzywność z perspektywy różnych obszarów działalności BWA.

„Super narzędzia dla różnych instytucji, dla całego zespołu i dyrekcji”.

Etap generowania pomysłów

Skąd wziął się charakter graficzny projektu?

W projekcie dla BWA kierowałyśmy się problemami i możliwymi rozwiązaniami, które zidentyfikowane zostały podczas warsztatów. Starałyśmy się stworzyć koncepcję odpowiadającą istniejącej identyfikacji wizualnej instytucji. Dominującymi kolorami w naszych projektach są czerwień, czerń oraz biel. Zastosowałyśmy krój pisma wykorzystywany przez BWA. Nasze propozycje zostały dostosowane do rzeczywistości funkcjonowania instytucji.


W naszych działaniach koncentrujemy się na wykorzystaniu potencjałów instytucji. Zamiast zaczynać od zera, szukamy tego, co już działa i może zostać rozwinięte. Projekt podstawowej identyfikacji wizualnej to świetna baza do pracy.

W naszych działaniach koncentrujemy się na wykorzystaniu potencjałów instytucji. Zamiast zaczynać od zera, szukamy tego, co już działa i może zostać rozwinięte. Projekt podstawowej identyfikacji wizualnej to świetna baza do pracy.

Co udało się osiągnąć?

Widoczne oznakowanie wejścia

Nowe oznakowanie to rozwiązanie problemu z małą widocznością wejścia do BWA. Flaga została umieszczona w widocznym miejscu, powieszona prostopadle do fasady, aby była łatwo zauważalna z dalekiej odległości i z każdej strony. Na niewykorzystanej jednolitej czerwonej płaszczyźnie nad wejściem nad drzwiami zostało umieszczone duże logo instytucji. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu elementów i czytelnym elementom graficznym nowe elementy przyciągają wzrok i zachęcają do wejścia do galerii z każdej strony.

Co udało się osiągnąć?

Widoczne oznakowanie wejścia

Nowe oznakowanie to rozwiązanie problemu z małą widocznością wejścia do BWA. Flaga umieszczona w widocznym miejscu, prostopadle do fasady jest łatwo zauważalna z dalekiej odległości i z każdej strony. Na niewykorzystanej jednolitej czerwonej płaszczyźnie nad wejściem nad drzwiami zaproponowałyśmy umieszczenie duże logo instytucji. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu elementów i czytelnym elementom graficznym nowe elementy przyciągają wzrok i zachęcają do wejścia do galerii z każdej strony.

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnione i widoczne informacje

Szablony z informacjami to odpowiedź na codzienne potrzeby pracowników instytucji. Często brakuje im czasu na samodzielne przygotowanie materiałów informacyjnych, dlatego stworzyłyśmy gotowe wzory, które ułatwiają ich pracę. Szablony zawierają czytelne komunikaty i spójne a elementy, dzięki czemu informacje są zrozumiałe dla odbiorców. Pracownicy mogą używać ich w prosty sposób sięgając do teczki, a następnie przyklejając wybrany szablon w odpowiednim miejscu za pomocą przygotowanych naklejek, czerwonych kół nawiązujących do identyfikacji.

Co udało się osiągnąć?

Pracownicy widoczni dla gości

Identyfikatory są odpowiedzią na problem związany z trudnościami w identyfikacji pracowników w galerii. Dzięki przyjaznej treści oraz zdaniu zapisanym specjalnie z małej litery, mają przełamywać barierę między gośćmi a instytucją, zachęcać do zadawania pytań i rozmowy. Wykonane są w formie kół, nawiązują do logo galerii. Ich duży rozmiar oraz intensywny kolor przyciągają uwagę i podkreślają otwartość na kontakt z odwiedzającymi. Wspierają również czytelność. Identyfikatory są zawieszone na smyczach, co umożliwia ich wygodne noszenie. Mogą być wykorzystywane wielokrotnie przez różnych pracowników w zależności od potrzeby.

Co udało się osiągnąć?

Lampa jako element tożsamości

W BWA brakowało charakterystycznego elementu, który wyróżniałby instytucję i zapadał w pamięć gościom. Postanowiłyśmy dlatego nawiązać do identyfikacji wizualnej BWA i stworzyć wiszącą lampę w kształcie czerwonej bomby. Stanowi atrakcyjny i zapadający w pamięć akcent, który podkreśla tożsamość instytucji. Lampa nie tylko przyciąga uwagę. Pełni też funkcję użytkową – rozświetla ciemną przestrzeń parteru.

Co udało się osiągnąć?

Pracownicy widoczni dla gości

Identyfikatory są odpowiedzią na problem związany z trudnościami w identyfikacji pracowników w galerii. Dzięki przyjaznej treści oraz zdaniu zapisanym specjalnie z małej litery, mają przełamywać barierę między gośćmi a instytucją, zachęcać do zadawania pytań i rozmowy. Wykonane są w formie kół, nawiązują do logo galerii. Ich duży rozmiar oraz intensywny kolor przyciągają uwagę i podkreślają otwartość na kontakt z odwiedzającymi. Wspierają również czytelność. Identyfikatory są zawieszone na smyczach, co umożliwia ich wygodne noszenie. Mogą być wykorzystywane wielokrotnie przez różnych pracowników w zależności od potrzeby.

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnienie informacji wizualnej

Zaprojektowałyśmy elementy uzupełniające, które wspierają podstawowy system informacji i poprawiają jego funkcjonalność. Czerwone koła z kluczowymi informacjami mają na celu ułatwienie orientacji w budynku oraz wspomaganie informacji kierunkowej. Niektóre z nich wyposażone są w strzałki wskazujące kierunek, aby dodatkowo wspierać nawigację. Koła zawierają istotne wskazówki, dostosowane indywidualnie do przestrzeni BWA. Dotyczą między innymi szatni i procesu korzystania do windy.

Co udało się osiągnąć?

Lampa jako element tożsamości

W BWA brakowało charakterystycznego elementu, który wyróżniałby instytucję i zapadał w pamięć gościom. Postanowiłyśmy dlatego nawiązać do identyfikacji wizualnej BWA i stworzyć wiszącą lampę w kształcie czerwonej bomby. Stanowi atrakcyjny i zapadający w pamięć akcent, który podkreśla tożsamość instytucji. Lampa nie tylko przyciąga uwagę. Pełni też funkcję użytkową – rozświetla ciemną przestrzeń parteru.

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnienie informacji wizualnej

Zaprojektowałyśmy elementy uzupełniające, które wspierają podstawowy system informacji i poprawiają jego funkcjonalność. Czerwone koła z kluczowymi informacjami mają na celu ułatwienie orientacji w budynku oraz wspomaganie informacji kierunkowej. Niektóre z nich wyposażone są w strzałki wskazujące kierunek, aby dodatkowo wspierać nawigację. Koła zawierają istotne wskazówki, dostosowane indywidualnie do przestrzeni BWA. Dotyczą między innymi szatni i procesu korzystania do windy.

Co udało się osiągnąć?

Szablony do zbierania opinii

Galeria nie umożliwiała odwiedzającym nawiązania dialogu z instytucją. Aby w prosty sposób umożliwić zbieranie opinii opracowałyśmy kilka egzemplarzy prostych papierowych plansz do rozwieszenia w przestrzeni galerii. Zawierają pytania dotyczące poprawy działalności instytucji, oceny wystawy oraz miejsca na swobodne uwagi, które zachęcają gości do dzielenia się swoimi opiniami, odczuciami i sugestiami. Dzięki szablonom galeria może w prosty sposób zbierać cenne informacje zwrotne, które pomogą jej w dalszym rozwoju i dostosowywaniu oferty do potrzeb odwiedzających. Instytucja w ramach projektu otrzymuje również plik szablonów do samodzielnego wydruku oraz czerwone naklejki i karteczki, nawiązujące do ich identyfikacji wizualnej.

Co udało się osiągnąć?

Naklejki

Aby przełamać bariery mentalne między gośćmi a instytucją, postawiłyśmy na rozwiązanie subtelne, ale skuteczne. Element, który nie zaburzy przestrzeni galerii, a jednocześnie zachęci do interakcji. Zdecydowałyśmy się na popularną i przystępną formę naklejek. Dzięki niewielkiej skali są nieinwazyjne, ale jednocześnie angażujące. Intrygujące pytania i krótkie frazy skierowane do odbiorców prowokują do refleksji, budują relację ze sztuką. Dodatkowo logo BWA umieszczone na naklejkach pomaga promować instytucję poza jej murami.

Co udało się osiągnąć?

„Zachęcacze"

„Zachęcacze” do interakcji i refleksji nad wystawą to karteczki przeznaczone do rozmieszczenia na ścianach, w kilku miejscach w galerii. Na widocznej stronie znajdują się napisy, takie jak „weź mnie”, “proszę mnie zabrać”, “jestem dla Ciebie”, co skutecznie zachęca odwiedzających do sięgnięcia po jedną z nich. Z drugiej strony kartek umieszczone są pytania lub sentencje, które stymulują do refleksji i nowego spojrzenia na sztukę. Celem jest zaangażowanie odbiorców w wystawę, przy jednoczesnym poszanowaniu przestrzeni, bez ingerowania w nią.

Co udało się osiągnąć?

„Zachęcacze"

„Zachęcacze” do interakcji i refleksji nad wystawą to karteczki przeznaczone do rozmieszczenia na ścianach, w kilku miejscach w galerii. Na widocznej stronie znajdują się napisy, takie jak „weź mnie”, “proszę mnie zabrać”, “jestem dla Ciebie”, co skutecznie zachęca odwiedzających do sięgnięcia po jedną z nich. Z drugiej strony kartek umieszczone są pytania lub sentencje, które stymulują do refleksji i nowego spojrzenia na sztukę. Celem jest zaangażowanie odbiorców w wystawę, przy jednoczesnym poszanowaniu przestrzeni, bez ingerowania w nią.

Co udało się osiągnąć?

Szablony do zbierania opinii

Galeria nie umożliwiała odwiedzającym nawiązania dialogu z instytucją. Aby w prosty sposób umożliwić zbieranie opinii opracowałyśmy kilka egzemplarzy prostych papierowych plansz do rozwieszenia w przestrzeni galerii. Zawierają pytania dotyczące poprawy działalności instytucji, oceny wystawy oraz miejsca na swobodne uwagi, które zachęcają gości do dzielenia się swoimi opiniami, odczuciami i sugestiami. Dzięki szablonom galeria może w prosty sposób zbierać cenne informacje zwrotne, które pomogą jej w dalszym rozwoju i dostosowywaniu oferty do potrzeb odwiedzających. Instytucja w ramach projektu otrzymuje również plik szablonów do samodzielnego wydruku oraz czerwone naklejki i karteczki, nawiązujące do ich identyfikacji wizualnej.

Co udało się osiągnąć?

Naklejki

Aby przełamać bariery mentalne między gośćmi a instytucją, postawiłyśmy na rozwiązanie subtelne, ale skuteczne. Element, który nie zaburzy przestrzeni galerii, a jednocześnie zachęci do interakcji. Zdecydowałyśmy się na popularną i przystępną formę naklejek. Dzięki niewielkiej skali są nieinwazyjne, ale jednocześnie angażujące. Intrygujące pytania i krótkie frazy skierowane do odbiorców prowokują do refleksji, budują relację ze sztuką. Dodatkowo logo BWA umieszczone na naklejkach pomaga promować instytucję poza jej murami.

Szablony z informacjami to odpowiedź na codzienne potrzeby pracowników instytucji. Często brakuje im czasu na samodzielne przygotowanie materiałów informacyjnych, dlatego stworzyłyśmy gotowe wzory, które ułatwiają ich pracę. Szablony zawierają czytelne komunikaty i spójne a elementy, dzięki czemu informacje są zrozumiałe dla odbiorców. Pracownicy mogą używać ich w prosty sposób sięgając do teczki, a następnie przyklejając wybrany szablon w odpowiednim miejscu za pomocą przygotowanych naklejek, czerwonych kół nawiązujących do identyfikacji.

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnione i widoczne informacje

W warsztatach uczestniczyły osoby reprezentujące różne działy instytucji: marketing, administrację, edukację oraz organizację wystaw. Dzięki tej różnorodności można było uzyskać kompleksowy obraz funkcjonowania galerii i spojrzenie na inkluzywność z perspektywy różnych obszarów działalności BWA.

„Super narzędzia dla różnych instytucji, dla całego zespołu i dyrekcji”.

Skąd wziął się charakter graficzny projektu?

W projekcie dla BWA kierowałyśmy się problemami i możliwymi rozwiązaniami, które zidentyfikowane zostały podczas warsztatów. Starałyśmy się stworzyć koncepcję odpowiadającą istniejącej identyfikacji wizualnej instytucji. Dominującymi kolorami w naszych projektach są czerwień, czerń oraz biel. Zastosowałyśmy krój pisma wykorzystywany przez BWA. Nasze propozycje zostały dostosowane do rzeczywistości funkcjonowania instytucji.


W naszych działaniach koncentrujemy się na wykorzystaniu potencjałów instytucji. Zamiast zaczynać od zera, szukamy tego, co już działa i może zostać rozwinięte. Projekt podstawowej identyfikacji wizualnej to świetna baza do pracy.

Co udało się osiągnąć?

Widoczne oznakowanie wejścia

Nowe oznakowanie to rozwiązanie problemu z małą widocznością wejścia do BWA. Flaga umieszczona w widocznym miejscu, prostopadle do fasady jest łatwo zauważalna z dalekiej odległości i z każdej strony. Na niewykorzystanej jednolitej czerwonej płaszczyźnie nad wejściem nad drzwiami zaproponowałyśmy umieszczenie duże logo instytucji. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu elementów i czytelnym elementom graficznym nowe elementy przyciągają wzrok i zachęcają do wejścia do galerii z każdej strony.

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnione
i widoczne informacje

Szablony z informacjami to odpowiedź na codzienne potrzeby pracowników instytucji. Często brakuje im czasu na samodzielne przygotowanie materiałów informacyjnych, dlatego stworzyłyśmy gotowe wzory, które ułatwiają ich pracę. Szablony zawierają czytelne komunikaty i spójne a elementy, dzięki czemu informacje są zrozumiałe dla odbiorców. Pracownicy mogą używać ich w prosty sposób sięgając do teczki, a następnie przyklejając wybrany szablon w odpowiednim miejscu za pomocą przygotowanych naklejek, czerwonych kół nawiązujących do identyfikacji.

Co udało się osiągnąć?

Lampa jako element tożsamości

W BWA brakowało charakterystycznego elementu, który wyróżniałby instytucję i zapadał w pamięć gościom. Postanowiłyśmy dlatego nawiązać do identyfikacji wizualnej BWA i stworzyć wiszącą lampę w kształcie czerwonej bomby. Stanowi atrakcyjny i zapadający w pamięć akcent, który podkreśla tożsamość instytucji. Lampa nie tylko przyciąga uwagę. Pełni też funkcję użytkową – rozświetla ciemną przestrzeń parteru.

Co udało się osiągnąć?

Pracownicy widoczni dla gości

Identyfikatory są odpowiedzią na problem związany z trudnościami w identyfikacji pracowników w galerii. Dzięki przyjaznej treści oraz zdaniu zapisanym specjalnie z małej litery, mają przełamywać barierę między gośćmi a instytucją, zachęcać do zadawania pytań i rozmowy. Wykonane są w formie kół, nawiązują do logo galerii. Ich duży rozmiar oraz intensywny kolor przyciągają uwagę i podkreślają otwartość na kontakt z odwiedzającymi. Wspierają również czytelność. Identyfikatory są zawieszone na smyczach, co umożliwia ich wygodne noszenie. Mogą być wykorzystywane wielokrotnie przez różnych pracowników w zależności od potrzeby.

Co udało się osiągnąć?

Uzupełnienie informacji wizualnej

Zaprojektowałyśmy elementy uzupełniające, które wspierają podstawowy system informacji i poprawiają jego funkcjonalność. Czerwone koła z kluczowymi informacjami mają na celu ułatwienie orientacji w budynku oraz wspomaganie informacji kierunkowej. Niektóre z nich wyposażone są w strzałki wskazujące kierunek, aby dodatkowo wspierać nawigację. Koła zawierają istotne wskazówki, dostosowane indywidualnie do przestrzeni BWA. Dotyczą między innymi szatni i procesu korzystania do windy.

Co udało się osiągnąć?

„Zachęcacze"

„Zachęcacze” do interakcji i refleksji nad wystawą to karteczki przeznaczone do rozmieszczenia na ścianach, w kilku miejscach w galerii. Na widocznej stronie znajdują się napisy, takie jak „weź mnie”, “proszę mnie zabrać”, “jestem dla Ciebie”, co skutecznie zachęca odwiedzających do sięgnięcia po jedną z nich. Z drugiej strony kartek umieszczone są pytania lub sentencje, które stymulują do refleksji i nowego spojrzenia na sztukę. Celem jest zaangażowanie odbiorców w wystawę, przy jednoczesnym poszanowaniu przestrzeni, bez ingerowania w nią.

Co udało się osiągnąć?

Szablony do zbierania opinii

Galeria nie umożliwiała odwiedzającym nawiązania dialogu z instytucją. Aby w prosty sposób umożliwić zbieranie opinii opracowałyśmy kilka egzemplarzy prostych papierowych plansz do rozwieszenia w przestrzeni galerii. Zawierają pytania dotyczące poprawy działalności instytucji, oceny wystawy oraz miejsca na swobodne uwagi, które zachęcają gości do dzielenia się swoimi opiniami, odczuciami i sugestiami. Dzięki szablonom galeria może w prosty sposób zbierać cenne informacje zwrotne, które pomogą jej w dalszym rozwoju i dostosowywaniu oferty do potrzeb odwiedzających. Instytucja w ramach projektu otrzymuje również plik szablonów do samodzielnego wydruku oraz czerwone naklejki i karteczki, nawiązujące do ich identyfikacji wizualnej.

Co udało się osiągnąć?

Naklejki

Aby przełamać bariery mentalne między gośćmi a instytucją, postawiłyśmy na rozwiązanie subtelne, ale skuteczne. Element, który nie zaburzy przestrzeni galerii, a jednocześnie zachęci do interakcji. Zdecydowałyśmy się na popularną i przystępną formę naklejek. Dzięki niewielkiej skali są nieinwazyjne, ale jednocześnie angażujące. Intrygujące pytania i krótkie frazy skierowane do odbiorców prowokują do refleksji, budują relację ze sztuką. Dodatkowo logo BWA umieszczone na naklejkach pomaga promować instytucję poza jej murami.

„Dobrze, że poruszona została kwestia każdego
z nas, a nie tylko osób niepełnosprawnych
i ze szczególnymi potrzebami”.

„Dobrze, że poruszona została kwestia każdego
z nas, a nie tylko osób niepełnosprawnych
i ze szczególnymi potrzebami”.

„Dobrze, że poruszona została kwestia każdego
z nas, a nie tylko osób niepełnosprawnych
i ze szczególnymi potrzebami”.

Olga

Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach

Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach

Stwórzmy razem
inkluzywne miejsce!

Stwórzmy razem
inkluzywne miejsce!

Masz pomysł na wspólne działanie?


Pracujesz w instytucji kultury, NGO?
Chcesz z nami współpracować?



Masz pomysł na wspólne działanie?


Pracujesz w instytucji kultury, NGO?
Chcesz z nami współpracować?



projekt strony: (nasze) studio

✴ 787 990 098

✴ kontakt@arsinclusive.pl

projekt strony: (nasze) studio

✴ 787 990 098

✴ kontakt@arsinclusive.pl

projekt strony: (nasze) studio

✴ 787 990 098

✴ kontakt@arsinclusive.pl

projekt strony: (nasze) studio

✴ 787 990 098

✴ kontakt@arsinclusive.pl